Polityka zwrotów
Dobrowolne prawo do odstąpienia od umowy, tzw. zwrot towaru.
1. Niezależnie od ustawowego uprawnienia Konsumenta do odstąpienia od umowy oraz zwrotu Towaru Sprzedawcy określonego w rozdziale VIII Regulaminu, wprowadza się prawo dobrowolnego odstąpienia od umowy oraz zwrotu Towaru Sprzedawcy określone w niniejszym rozdziale.
2 Konsument ma prawo dobrowolnie odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 30 dni bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów z wyjątkiem kosztów określonych w pkt 9.8., 9.10.
3. Bieg terminu do dobrowolnego odstąpienia: a) od umowy sprzedaży rozpoczyna się od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy sprzedaży, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części, b) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
4. Konsument może dobrowolnie odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie od umowy (m.in. oświadczenie w formie pisma wysłanego pocztą, faksem, pocztą elektroniczną, przy wykorzystaniu wzoru formularza dostępnego na stronie Sklepu, przez złożenie oświadczenia na stronie Sklepu). Dane adresowe:: RIPOSTE Spółka z o.o. Zaczarnie 128 B 33-140 Lisia Góra tel: 502 306 696, (pn-pt, godz.8-16), odziezdlafirm@gmail.com. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
5. Na potrzeby niniejszego regulaminu oraz funkcjonowania Sklepu „dobrowolne odstąpienie od umowy” będzie również określane jako „zwrot”.
6. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży umowę uważa się za niezawartą.
7. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o dobrowolnym odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru z zastrzeżeniem pkt9.8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 30 dni od dnia, w którym dobrowolnie odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Proszę odesłać nam Towar na adres: 33-150 Wola Rzędzińska 420a Seweryn Luboń .
10. Konsument jest obowiązany ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
11. Konsument może skorzystać z jednej z oferowanych przez Sprzedawcę form zwrotu Towaru: nadanie zwrotu poprzez usługę paczkomatów InPost lub Dpd. Za skorzystanie z jednej z tych opcji zwrotu Towaru zostanie pobrana opłata w wysokości 12 zł (koszt przesyłki + stała opłata manipulacyjna). O tę wartość zostanie pomniejszona kwota, którą przelejemy za zwrócony Towar. Szczegóły oraz instrukcje nadania są na stronie denley.pl/zwroty. Jeżeli dobrowolne odstąpienie od umowy nastąpiło po wystawieniu faktury elektronicznej nabywca otrzyma fakturę elektroniczną korygującą na co wyraża zgodę.
12. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
13. Wydłużenie ustawowego terminu na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży oraz na zwrot Towaru Sprzedawcy z 14 dni na 30 dni jest uprawnieniem, które nie stanowi warunku skorzystania z ustawowego uprawnienia Konsumenta do odstąpienia od umowy oraz zwrotu Towaru Sprzedawcy określonego w rozdziale VIII Regulaminu ani też w żaden sposób nie ogranicza tego uprawnienia.
14. Przykładowy sposób postępowania w zakresie możliwości skorzystania przez Konsumenta z prawa dobrowolnego odstąpienia od umowy opisany został w zakładce Sklepu nt. „Wymiany i zwroty”, która jest dedykowana wyłącznie zwrotowi, o którym mowa w niniejszym rozdziale Regulaminu.
15. Dobrowolne prawo odstąpienia od umowy (zwrot towaru) oraz ustawowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w przypadku umów:
a) dotyczących usług dodatkowych (np. pakowania na prezent), które zostały w pełni wykonane za wyraźną zgodą Konsumenta;
b) w których przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana według specyfikacji konsumenta, w szczególności odzież lub inne produkty spersonalizowane poprzez naniesienie nadruku, logo lub innej modyfikacji wskazanej przez klienta – takie produkty nie podlegają zwrotowi;
c) w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
16. Zwrot możliwy jest wyłącznie w odniesieniu do produktów standardowych (niepersonalizowanych). Produkty personalizowane, w tym z naniesionym nadrukiem, haftem, logo lub innymi oznaczeniami klienta, są wyłączone z prawa odstąpienia i zwrotu.